Milyen napi feladatok vannak egy online marketing ügynökségnél?
Sokan azt hiszik az online marketing ügynökségek dolgozói mind olyan programozók, akik kódok között élik le az életüket és a digitális világban tengetik mindennapjaikat. A marketing ügynökségek egyes dolgozóira ez valóban igaz lehet részben, de ha a teljes képet nézzük a reklámügynökségek élete ennél jóval összetettebb. Nézzük, hogy milyen feladatok merülnek fel egy-egy online vagy digitális marketing kampány kivitelezése során.
Marketing ügynökségek napi feladatai
Az ügyfélfiókok és webanalitika nyomon követése
Nincs marketin ügynökség számok nélkül. A jól beállított digitális mérőeszközök képzeik a helyes döntések alapvetéseit, ezért a marekting szakemberek nap mint nap átnézik az ügyfelek hirdetési fiókjaiban felgyülemlett adatokat, valamint a weblapok statisztikáit gyűjtő webanalitika is a leggyakrabban végzett feladatok között van.
Módosítások végrehajtása a webanalitika alapján
A hirdetések nem működnek maguktól. Az online ügynökségek folyamatosan harcolnak a digitális elemekkel: elromlik egy mérőkód, hibás egy katalógus vagy egyszerűen kiégett egy hirdetés. Ezek olyan problémák, amikor azonnal be kell avatkozni, különben az ügyfél reklámköltései elszaladnak, az eredmények pedig könnyen kiábrándítóak lehetnek.
A statisztikai adatokat nem azért készítjük, hogy szép grafikai ábrázolással adjuk át az ügyfeleknek. Ezeknek az elsődleges célja, hogy döntéseket hozzunk és végrehajtsuk.
Stratégiaalkotás új online marketing kampányokhoz
A működő kampányok viszonylag egyszerűek: nézni kell az adatokat és a kiugróan jó vagy rossz értékekre reagálni kell. Az új kampányok kidolgozása viszont egy igazán kreatív műfaj: adatgyűjtés és iparági benchmark adatok lapján meg kell tervezni, hogy mi lesz a legjobb módszer az ügyfél termékeinek és szolgáltatásainak értékesítésére.
Technikai kivitelezés (AdWords, Google, stb.)
Az olyan marketing ügynökség, mint a Marketing21, rendszeresen dolgoznak online hirdetési platformokon. Nem ritka, hogy egyszerre van megnyitva egy-egy hirdetés céloldalának backend rendszere, a Google AdWords, a Facebook és a LinkedIn hirdetéskezelő rendszere. A technikai kivitelezés az egyik leghosszabb munkafolyamat, hiszen ilyenkor öntenek testet a korábban elképzelt ötletek.
Ügyfélkapcsolatok ápolása
Az üzlet sosem két cég között zajlik, hanem emberek között. Az emberi interakciók pedig legalább annyira fontosak egy online ügynökség életében, mint egy hotelnél vagy vendéglátósnál. Az ügyfeleknek nem csak jó kampányokat kell készíteni, hanem meg is kell nekik mutatni azokat. A jó ügynökség nem csak kivitelez, hanem aktívan részt vesz a tudástranszferben is.